Módszertan és foglalkozások

Milyen esetekben segít a VARÁZSKUCKÓ?

ÓVODÁS  GYERMEKEK ESETÉBEN, HA:

  • késve indul el a beszédfejlődésük
  • 5 éves korban még gondot jelent a bepisilés
  • túl agresszívek és verekedősek, vagy
    épp túl visszahúzódóak és gátlásosak
  • nem szívesen hallgatnak mesét,
    nem szívesen rajzolnak vagy színeznek
  • nehezen fejezik ki magukat,
    esetleg kerülik a szemkontaktust
  • szétszórtak, kerülik feladathelyzeteket
  • mozgáskoordinációjuk, vagy
    egyensúlyérzékük nem megfelelő.
  • Iskola előkészítő foglalkozások
  • Finommotorika fejlesztése
  • Lúdtalptorna

ISKOLÁSKORBAN, HA:

  • tábláról nehezen másolják le a feladatot,
    nem jól emlékeznek az információra
  • tanórán nem tudnak figyelni,
    koncentrálni, az órákon ficánkolnak
  • túl fáradékonyak, vagy épp ellenkezőleg, már hiperaktívak
  • csöndesek, szorongók, vagy másik végletként
    verekedősek, konfliktushelyzeteket keresők
  • diszlexia, diszkalkulia, diszgráfia jegyeit mutatják.
  • Lúdtalptorna

Amikor a gyermek elkezdi az iskolát, feltételezik, hogy képes figyelni, nyugodtan ülni, valamilyen írószerszámot kézben tartani és szemmel követni egy nyomtatott betűsort. Ez azonban sokszor nincs így, ez az oka annak, hogy minden ötödik gyermek tanulási nehézségekkel küzd az iskolában. Ezt az idegrendszer éretlensége váltja ki.

Az óvodás korban fontos feltérképeznünk a csecsemőkori reflexek meglétét, amellyel számos későbbi érzelmi és tanulási nehézségtől óvhatjuk meg gyermekünket. Ezt a megfigyelést 4-5 éves kortól javasolt elvégezni. Abban az esetben, ha csecsemőkori reflexek még aktívak, képességfejlesztő tornára épülő mozgásprogramot alkalmazunk.

Tudjuk, hogy a gyermekek nem azonos ütemben fejlődnek. Azoknak a gyermekeknek, akik kicsit lassabban érnek, nem működik megfelelően az egyensúlyi rendszer, autisztikus tüneteket mutatnak, magatartási problémával küzdenek, esetleg hiperaktivitás figyelhető meg, Ayres-terápiával is kiegészítjük a foglalkozásokat.

Iskolába érkezve sokszor gondot okoz a gyermekeknek a hirtelen jött és túl nagy megterhelés, a sikerek elmaradása, melyek tanulási blokkot eredményeznek.  Ekkor alkalmazzuk a pedagógiai kineziológiát, mely során erre a problémára kidolgozott mozgásminták segítenek ezek legyőzésében.

Felsőbb osztályban, kiskamaszként fontos, hogy a gyermek ne küzdjön önértékelési gondokkal, érzelmeit megfelelően ki tudja, és ki merje fejezni. Ehhez a dráma- és varázsjáték csodálatos világába csöppenve kap „útravalót”.

 

A KUTYÁS TERÁPIA HATÁSAI

Egyre több kutatási eredmény és gyakorlati tapasztalat támasztja alá a kutyás terápia kliensekre gyakorolt pozitív hatásait, melyek a teljesség igénye nélkül a következők:

  • értelmi képességek fejlesztése (figyelem; emlékezet; logikus, kreatív és konstruktív gondolkodás; érzékelés-észlelés; fantázia)
  • kommunikációs készségek fejlesztése
  • nagy- és finommozgások fejlesztése
  • szociális készségek fejlesztése (mások érzéseinek felismerése, kölcsönös elfogadás és bizalom)
  • pszichés komfortérzés növelése (befelé fordulás és magány oldása, félelmek leküzdése, biztonságérzet erősítése, önértékelés és önbecsülés javítása, hangulatjavítás, ellazulás elősegítése)
  • munkakedv fokozása, magas szintű motiváció elérése és megtartása
  • önállóság elősegítése, kompetencia-érzés fejlesztése
  • fizikai egészség megtartása vagy visszaállítása (immunrendszer erősítése, vérnyomás és pulzusszám normalizálása, fájdalomérzet csökkentése, izomtónus normalizálása)
  • az életminőség javítása a különféle hatások együttes eredményeképpen

(Forrás: http://terapajtasok.wixsite.com/terapajtik/kinek-ajanljuk)

 A VARÁZSKUCKÓ komplexitását a fent említett módszerek együttes és folyamatos alkalmazásával biztosítjuk az ideérkező „kuckólátogatók” számára.